Blogger Layouts

Friday 27 March 2015

harigumbira

dari seumur empatbelas.
memang dah biasa yang dianama "tumpang sayang".

bila cuti asrama.
semua orang macam

"zai, jom tido rumah aku. jom aaaa. jom aaaa" *tariklenganbajusampaisetuju

dan aku mulamula malu,
lamalama jadi masa yang aku tunggu.

sebab apa yang aku tafsir dari ajakajak diorang tu macam ni

"zai, jom tido rumah aku, aku ada mak, kita share nak ?"

:)

ya Allah, seorang kau angkat,
ganti dengan empatpuluhempat.

lahir dalam jumlah bersepuluh.
mana sempat kau nak manja mengada,
lepas dua tahun, tu adik kau punya.

hahaha.

betapa mak cuba jaya bagi seadilnya.
layan secukupnya.
walhal, susah nya dulu,
sampai cuti sekolah aku berniaga.

................................................................................

selalu berangan.
ada mak yang nak dijagakan.
ada mak yang nak ditemankan.
ada mak yang nak ditanyakhabarkan.

tunggu ada mak mertua okay ?

haha. *abaikan

memang sepuluhjari ditadah syukurnya ya Allah.
ada adik beradik, along, angah.
ada mama dan masih ada abah.

cuma, memang tak boleh nak elak.
dan tak nak pun aku tolak.
yang aku sangat rindu emak.

*alfatihah

...........................................................................

mak, hari ni happy nya lah zai.mak, doakan, semua dilembutkan , semua dipermudahkan :)