Blogger Layouts

Friday 18 September 2015

duniabaru

macam macam kerenah aku jumpa.
ahh. biasalah kerja.

Yang tak tahu nak dinakkan apa.
Yang cakap lain di siang, malam terpesong katanya.
Belum lagi yang arah sesuka dia.

Tapi,
buruk buruk kerja.
banyak lagi manisnya.

:)

setakat limapuluhsatu hari .
semua yang ada tolong sama.
tak pernah dibiar aku macam gusar sukar.
tak pernah dibiar aku tak diajar.

bukan susah nak gelak sama.
bukan susah nak kongsi perihal kita.
apatah lagi nak sua benda nak tanya.

alhamdulillah.

pernah aku terfikir
apa corak yang dinama masa depan?
apa ada peluang aku godak kerjaan?
apa ada dunia yang memang tersusahkan?

naa.

lupa lagi yang dinama kerja tuhan.
tinggal tadah tangan.
atur langkah tapak jalan.

ditambah harta nak dijaga.
ditambah harta nak dipunya.
semua yang diatur, aku syukur.

arjuna.

terima kasih untuk entah berapa kali.
ada sama tak biar aku sendiri.
tolong aku tunjuk yang dinama berdikari.
semoga semua kita kongsi sama nanti.

:)