Blogger Layouts

Friday 4 December 2015

Dia bulat dan biru.

makin lama menapak.
Makin banyak aku nampak.
Makin sikit rasa ilmu.
Makin luas dunia yang dulu aku lukis dia bulat. Dan dia warna biru.

Aku dikeliling dengan ilmuan.
Sang berpengalaman.
Tapi Allahu, tunduknya mereka.
Sampai apa aku tak tanya pun memang di ajarkan.

Alhamdulillah.

Aku dikeliling juga sekelompok egois.
Habis riak jalan berwajah bengis.
Dikata bukan sejiwa berperangai najis.
Entahlah .
Nak di nukil pasti tak habis.

-------------------------------------------------------------------

Mak pasti suka .
Nampak kalau aku kerah sendiri.
Duit untuk belanja diri.

Hari hari doa untuk tabahkan hati.
Dilindung, dikuatkan , ditapiskan hasad dengki.

Mak pasti suka.
Nampak aku harta sendiri .
Tidak lagi terkais pagi .

Walau.
Ditolak tepi.
Segala yang
Tersusah.
Terpayah.
Gelisah. Kadang pasrah.

Asalkan.

Kalau mak ada .
Mak pasti suka.
😆