Blogger Layouts

Tuesday 9 May 2017

maaf

Dear sang pemilik hati yang sedari dulu lagi,

Demi malam yang mungkin tidak sempat sampai,
Demi siang yang mungkin tidak pernah habis,
ingin aku sampaikan pada seluruh penduduk dunia ,
bahwa , seraya aku , setiap satu aku engkau punya !

mahu aku sujud ke kaki ,
mohon  ampun sepenu hati ,

kerana tidak tahu menghargai,
hanya pernah mencurangi !

jika ditanya apa diri ini layak ?
jawabnya tidak !

ya Rabbi,
andai ini hukuman,
aku redha tidak melawan.

duhai suami,
pemilik,pengekal, penanam tulang rusuk kiri,
Maaf hadir tidak sempurna,
Memula rumah yang halal dengan buruk afalnya!

maaf !

berikan aku peluang.
menjadi isteri,
mencium dahi,
usai berteleku menghadap ilahi.

berikan aku izin,
ikhlas dan bahagia disarung cincin,
kali ini aku janji,
memang hati ini milikmu sampai mati.

!

maaf untuk tidak sempurna.
aku berselimut selaput dosa.
bimbing aku ,
bimbing semahumu,
tunjuk aku,
tunjuk semampumu.

kalaulah engkau tahu ,
rasa dan perilaku maaf yang aku mahu,

ingin aku sujud di kaki,
meminta ampun sepenuh hati !