Blogger Layouts

Thursday 25 May 2017

tigapuluhhari

Berat sungguh hati ini,

Dear Rabb,

Sesungguhnya kerdil betul diri ini ,
Tidak tahu apa rancangan Mu.
Hanya Luka yang aku lalu.

Diri ini lemah sedang aku pasti kau akan sertakan dengan hikmah.

Aku percaya dan tunggu ,

"Bila ujian sebesar kapal , aku percaya yang engkau ganti Nikmat mu seluas lautan "

Datangkan waktu itu .

Tidak lagi diri ini dipercaya ,
Setiap kata ku di tohmah nista,
Walhal , aku cuba jujur dengan sepenuhnya.

Rindu benar pada imam ku di dunya,
Rindu akan kedua tangannya,
Memipin aku mengikut apa corak bahgia.

Rabb,

Sampaikan aku salam mulia ,
Sampaikan hajat menjadi isteri yang di cinta,
Sampaikan niat aku ingin menjadi makmum menadah tangan mengamin doanya .

Rabb,

Andai aku dibuang ,
Aku yakin engkau maha penyayang :)

Pelihara dia, 
kerna aku tak wajar ada selayaknya .

Kuatkan hatinya ,
Hatinya yang benar mulia.

--------------------------------------------------------------------------------

"Abang ,

Sesungguhnya, hati ini tak pernah lemah dalam  menadah .
Saya rindu abang ..

Rindu.

Semoga Abang sihat hendaknya. Hati mahupun seluruh diri , dan jiwa .

diri ini bahagia . Menjadi isteri abang sepenuhnya.

Assalamualaikum ."